De afvalinzamelaar van gemeente Nuenen - Blink - heeft momenteel een groot tekort aan personeel (lees meer op de website van Blink). Daardoor hebben we ook in onze gemeente te maken met problemen met het inzamelen van afval.

Samen met Blink zetten we alles op alles om de impact op de afvalinzameling zo veel mogelijk te beperken. Echter, door de combinatie van vakantie en extra uitval van personeel kan het betekenen dat we de komende weken minder vaak afval kunnen inzamelen. Het is helaas niet uit te sluiten dat afval een keer niet wordt opgehaald de komende weken.

Help mee en breng uw afval naar de milieustraat

U kunt meehelpen door uw PMD, papier en incontinentie afval naar de milieustraat te brengen in plaats van in de ondergrondse containers in uw buurt. U kunt uw afval hier gratis kwijt (vergeet uw milieupas niet!). U kunt natuurlijk ook uw afval tijdelijk even niet aanbieden.

We begrijpen dat dit erg vervelend is, maar we doen er alles aan om de overlast tot een minimum te beperken. Wij hopen op uw begrip.

Tip: meldingen aanzetten Blink Afvalapp

Tijdens vakantieperiodes en dagen van extreme hitte kunnen er wijzigingen zijn in het ophalen van uw huishoudelijk afval. Het kan zijn dat de routes van de huis-aan-huis-inzameling dan niet gereden worden (op de tijden) zoals u die van ons gewend bent.

Wij vragen u daarom tijdens de zomer extra te letten op het volgende:

  • Gebruik de Blink AfvalApp en zet ‘meldingen’ aan. Mocht er iets veranderen, dan ontvangt u namelijk via onze app een melding (pushbericht).
  • Zet uw afval op de (veranderde) inzameldag vóór 06.00 uur aan de straat.

Heeft nog vragen? Neem dan contact op met Blink via Mijn Blink.