Planschadeverhaalsovereenkomst Berg 43A

Op 26 februari 2021 heeft het college een aanvraag omgevingsvergunning ontvangen voor het wijzigen van het gebruik van een bovenwoning t.b.v. het realiseren van 2 appartementen. Er is een planschadeverhaalsovereenkomst opgesteld.

Het college stemt in met de planschadeverhaalsovereenkomst voor het splitsen van de woning aan het adres Berg 43A te Nuenen

Principeverzoek ontwikkeling bouwlocatie Kavelaars nabij Eeneind

Initiatiefnemer wenst een bouwplan te ontwikkelen nabij Eeneind. Om aan dit voornemen medewerking te verlenen zijn er nog een aantal randvoorwaarden waaraan voldaan moet worden voordat het voornemen als bestemmingsplan ingediend kan worden.

Aan initiatiefnemer wordt medegedeeld dat het college bereid is om een planologische procedure op te starten mits aan een aantal voorwaarden is voldaan. Het gaat dan bijvoorbeeld om goedkeuring vanuit het portefeuillehoudersoverleg Wonen van het Stedelijk Gebied Eindhoven, een fatsoenlijke verkeersafwikkeling en een positief advies van de wijkraad en het TRK.

Taxbus Schikking rechtszaak Holding Baetsen

In 2015 ging Cibatax failliet en werd het contract ontbonden. Holding Baetsen, de moedermaatschappij waaronder Cibatax opereerde, weigerde de contractueel vastlegde garantstelling na te komen. Dit resulteerde in een rechtszaak die nu ten einde komt met een schikking.

Het college stelt het schikkingsvoorstel in de rechtszaak tegen Holding Baetsen vast.
De raadsleden worden geïnformeerd via een raadsinformatiebrief.

Contracten jeugdhulp 2022 'Een 10 voor de jeugd'

De inkoopregio ‘Een 10 voor de Jeugd’ streeft naar vernieuwde contractering per 1 januari 2022 voor de gespecialiseerde jeugdhulp. Bestuurlijk aanbesteden is de best passende contracteringsvorm om de regionale ambities te realiseren.
De ‘Overeenkomst inzake Individuele Voorziening Jeugd’, inclusief productkaarten en tarieven 2022 wordt vastgesteld door het college.
Ingestemd wordt met jaarlijkse indexering met als uitgangspunt het 5-jarig OVA gemiddelde.

Nieuwe beleidsregels voor straatnaamgeving en huisnummering

Het is wenselijk om de regels voor straatnaamgeving te vernieuwen. Hierdoor ontstaan ruimere mogelijkheden voor het benoemen van straten. Voor de nummering van panden heeft de gemeente nog geen beleidsregels. Door hiervoor wél beleidsregels vast te stellen maakt de gemeente duidelijk hoe omgegaan wordt met deze bevoegdheid.

De Beleidsregels naamgeving en adressering gemeente Nuenen c.a. 2021 worden vastgesteld. De Beleidsregels straatnaamgeving gemeente Nuenen, Gerwen en Nederwetten 2017 en het Reglement Commissie Straatnaamgeving 2007 worden ingetrokken.

KPI verslag Informatie- en archiefbeheer 2021

Jaarlijks brengt het college verslag uit over het archief- en informatiebeheer aan de gemeenteraad en de provincie. Voor de 3 Dommelvallei gemeenten en Dienst Dommelvallei is één KPI-verslag archief- en informatiebeheer opgesteld. Hieruit blijkt dat het archief- en informatiebeheer in hoofdlijnen op orde is.

Het college stelt het KPI-verslag archief- en informatiebeheer 2021 vast. De raadsleden worden geïnformeerd door middel van een raadsinformatiebrief.
De provincie wordt geïnformeerd over het KPI-verslag archief- en informatiebeheer 2021.