Wat is het?

Wijzigingsformulier

U heeft bij aanvang van uw uitkering een wijzigingsformulier ontvangen. Zijn er veranderingen in uw gezinssituatie of bijvoorbeeld in uw woonsituatie? Dan moet u dat aan de gemeente doorgeven.

U kunt bijvoorbeeld denken aan wijzigingen in het aantal bewoners op uw adres, inkomsten, verblijf in het buitenland, erfenis, aanschaf auto en samenwoning/huwelijk.

U geeft veranderingen handig en snel aan ons door via het formulier(externe link).

Inkomstenformulier

Ontvangt u een uitkering? En krijgt u daarnaast andere inkomsten? Dan moet u dat aan de gemeente doorgeven.

Denk hierbij bijvoorbeeld aan inkomsten uit (zelfstandige) arbeid, uitkering, alimentatie, pensioen, studiefinanciering en inkomsten uit verhuur of onderverhuur.

U geeft uw inkomsten handig en snel aan ons door via het formulier(externe link).

Wat moet ik doen?

Wijzigingsformulier

  1. Geef de wijzigingen binnen 5 werkdagen na de wijziging aan ons door via het digitaal formulier(externe link).
  2. Als u wijzigingen niet of niet tijdig doorgeeft heeft dit gevolgen voor uw uitkering.
  3. Als u twijfelt over het doorgeven van de wijziging neem dan contact op met de gemeente.

Inkomstenformulier

  1. Geef uw inkomsten na afloop van de maand aan ons door via het online formulier.
  2. Als u uw inkomsten niet of niet tijdig doorgeeft, kan het recht op bijstand niet worden vastgesteld. Uw uitkering wordt pas uitbetaald na het ontvangst van het formulier.

Heeft u vragen over de formulieren? Neem dan contact op met de gemeente.