Uitgangspunten en leidende principes

Om de juiste verwachtingen te managen t.a.v. de tijdelijke huisvesting hebben we - samen met de beheerder van Het klooster + het Bestuur van de vereniging - onderstaande leidende principes/uitgangspunten vastgesteld.

  1. Het beheer van de tijdelijke huisvesting gaat via de huidige beheerder lopen.   
  2. De gemeente sluit een nieuwe tijdelijke beheerovereenkomst af met de beheerder van Het Klooster.  
  3. De gemeente sluit nieuwe tijdelijke huurovereenkomsten af met de gebruikers van Het Klooster. De tijdelijke huisvesting wordt een locatie voor multifunctioneel gebruik. Er komen een beperkt aantal afsluitbare ruimtes (in verband met de opslag van kostbare inventaris). Alle overige ruimtes worden multifunctionele ruimtes die door verschillende gebruikers kunnen worden gereserveerd gedurende de dag/week.
  4. Het Klooster Temporalis maakt toegankelijkheid voor bezoekers mogelijk tussen 08:30-23:00 van maandag tot en met vrijdag, maar is gesloten tijdens de schoolvakanties. 
  5. We gaan zoveel mogelijk uit van de zelfredzaamheid van de gebruikers van Het Klooster.  
  6. De gebruikers van Het Klooster zijn zelf verantwoordelijk voor hun (over)verhuizing.  Grote inventaris, zoals meubilair en piano's, worden centraal verhuisd. 
  7. We gaan voor “sober, maar doelmatig” (we doen wat nodig is).   
  8. Vanwege de tijdelijke situatie, gaan we voor hergebruik van alle inboedel/inventaris.   
  9. Het Klooster moet voor 1 juni 2024 leeg opgeleverd worden. 
  10. De gemeente stelt de tijdelijke huisvesting ter beschikking zoals deze er nu uitziet (niet meer/minder).    
  11. Er worden geen bouwkundige aanpassingen gedaan, geen specifieke voorzieningen getroffen voor de gebruikers van het klooster én geen inrichtingskosten gemaakt door de gemeente. Mochten aanpassingen wel benodigd/gewenst zijn, dan dient de gemeente hier vooraf toestemming voor te verlenen. De kosten komen voor rekening van de gebruikers. We stellen nog vast welke basisvoorzieningen aanwezig zijn, waar gebruik van kan worden gemaakt.  
  12. Om eventuele geluidsoverlast voor omwoners te voorkomen, vinden er geen grootschalige feesten, partijen, voorstellingen, koffietafels, buitenactiviteiten en/of evenementen plaats. 
  13. In de tijdelijke huisvesting vinden wel raadsvergaderingen en openbare inspraakavonden plaats. 
  14. Parkeren mag alleen op eigen terrein. 

Veelgestelde vragen en antwoorden



Vragen en antwoorden over toegankelijkheid, bereikbaarheid en veiligheid

Hoe is het geregeld met brandveiligheid en bedrijfshulpverlening (BHV)? 

  • Mocht het brandalarm af gaan, dan is het vooral van belang dat iedereen zo snel mogelijk naar buiten vlucht naar de centrale verzamelplaats (= de binnenplaats aan de voorkant van het gebouw). Veiligheid van de mensen staat altijd voorop. 
  • Er hangen overal brandmelders, brandblussers en brandslanghaspels. 
  • Er is een evacuation stoel aanwezig waarmee minder valide mensen van de 1e en 2e etage snel naar beneden kunnen worden gebracht. 
  • Op de begane grond (naast de keuken) staat een brancard, er is een AED aanwezig + verbandtrommels. 
  • Er is altijd een beheerder aanwezig in Het Klooster Temporalis gebouw tijdens de openingstijden (van 08:30-23:00 op doordeweekse dagen). 
  • Er zijn altijd BHV-ers aanwezig in het gebouw. Al het personeel van de beheerder is BHV opgeleid.  
  • Als er iets georganiseerd wordt door een vereniging/organisatie, dan is de organisator zelf verantwoordelijk voor het regelen van de BHV (bovenop wat de beheerder doet aan BHV).
  • 1x jaar wordt een BHV/ontruimingsoefening georganiseerd. Onderdeel van de BHV training is o.a. het uitschakelen van de lift + AED gebruik + bediening brandmeldinstallatie (BMI).
  • Er hangen overal ontruimingsplattegronden + er is een ontruimingsplan aanwezig. 
  • Bij het reserveren van de ruimtes, wordt altijd rekening gehouden met het maximaal aantal gebruikers die gelijktijdig in het gebouw aanwezig mogen zijn.
  • In mei vindt een onaangekondigde ontruimingsoefening plaats. Dit is een goede oefening voor alle gebruikers en de BHV organisatie. 

Is er camerabewaking en/of surveillance aanwezig?

Ja, er is camerabewaking aanwezig in Het Klooster Temporalis.

Wat zijn de openingstijden van Het Klooster Temporalis? Is er bijv. sprake van een zomersluiting? 

Het Klooster Temporalis is door de weeks geopend van 08:30 tot 23:00. Het Klooster Temporalis sluit 2 x per jaar en dat is in de zomervakantie (13 juli tot 12 augustus 2024) en tijdens de kerstvakantie (zaterdag 21 december tot 6 januari 2025). Incidenteel kan een activiteit in het weekend georganiseerd worden zonder geluidsoverlast. Let wel: dit betekent dat er door de organisator betaald dient te worden voor de inzet van de beheerder. 

Gaat het hek van Het Klooster Temporalis door de weeks dicht na 23:00? En wie gaat dat doen?

Ja, de beheerder doet 's avonds het hek dicht.

Kunnen wij een vaste toegangssleutel + 24/7 toegang krijgen tot Het Klooster Temporalis (= buiten de openingstijden om)? 

  • Behalve de beheerder en de LON, krijgt niemand een vaste toegangssleutel. Dit, in verband met verzekering, alarm en omdat we niet willen dat mensen 's nachts / in het weekend in het gebouw rondzwerven. 
  • De sleutels van de afgesloten ruimtes komen bij de beheerder te liggen.
  • Mocht het incidenteel nodig zijn om buiten de openingstijden om toegang te krijgen tot Het Klooster Temporalis, dan dient hierover contact te worden opgenomen met de beheerder. 

Waar kunnen we onze fietsen neerzetten?

Er is een open fietsenstalling aan de achterkant van het gebouw. Deze mag alleen overdag worden gebruikt (om 's avonds mogelijke geluidsoverlast voor omwonenden te voorkomen). Daarnaast zijn er ongeveer 140 fietsenrekken aan de voorkant van het gebouw. Deze kunnen overdag en ‘s avonds worden gebruikt.

Is het mogelijk dat omwonenden gebruik maken van de parkeerplaats links van Het Klooster Temporalis?

Het onderverhuren van de parkeerplaatsen heeft onze voorkeur omdat dit extra stallingsopbrengsten oplevert. Het hek gaat 's avonds dicht.

Hoe gaat het met de toegangscontrole?

Indien u bij Het Klooster Temporalis aankomt en vertrekt, dan dient u zich altijd (individueel / de vertegenwoordiger van de organisatie) te melden bij de receptie waar de beheerder aanwezig is. U kunt zich aan- en afmelden door uw naam, organisatie en tijdstip (van aankomst en vertrek) te vermelden op de presentielijst die op de balie aanwezig is. Dit doen we in verband met uw veiligheid (bijv. bij calamiteiten en het afsluiten van het gebouw), zodat de beheerder altijd weet wie er op ieder moment aanwezig is in Het Klooster Temporalis.  

Hoe zit het met parkeren?

Helemaal links naast Het Klooster Temporalis, is een heel groot parkeerterrein dat bedoeld is voor valide bezoekers. Wij hopen dat u hier rekening mee wilt houden, zodat we de parkeerplaatsen direct rondom het gebouw beschikbaar houden voor minder valide bezoekers. Er zijn 4 invalide parkeerplaatsen.

Hoe weten de bezoekers waar ze moeten zijn in Het Klooster Temporalis?

Bij de hoofdingang hangt een TV scherm met daarop het online reserveringssysteem. Hierop is te zien wat het rooster is van die dag (= gebruiker per ruimte + tijdstip van hoe laat tot hoe laat). Daarnaast hangen er in het hele gebouw geplastificeerde plattegronden, zodat bezoekers kunnen zien waar ze moeten zijn.

Hoe is het geregeld met de beveiliging/alarm en de brandmeldinstallatie? 

Het alarm en de meldkamer is ondergebracht bij B+I. Het alarm van de inbraakcentrale is in- en uit te schakelen per zone. De brandmeldinstallatie is doorgeschakeld naar een meldkamer.

Als het (inbraak/brand)alarm afgaat, dan krijgt de meldkamer een signaal. Die belt eerst de beheerder / bedrijfsleidster. Bij geen gehoor rijdt de beveiliging uit (Van Egdom). 

In principe hoeft alleen de beheerder het (brand)alarm te bedienen. Mocht het incidenteel nodig zijn om buiten de openingstijden om toegang te krijgen tot Het Klooster Temporalis, dan dient hierover contact te worden opgenomen met de beheerder.



Vragen en antwoorden over huur/reservering van ruimtes

Krijgen gebruikers mogelijk geluidsoverlast van elkaar?

Bij het intekenen van alle ruimtes is, hebben we zoveel mogelijk rekening gehouden met omwonenden én de andere gebruikers op dezelfde etage. Dit, om mogelijke geluidsoverlast te voorkomen. De praktijk zal uitwijzen of gebruikers onderling geluidsoverlast gaan ervaren. Indien dit het geval is, dan gaat de beheerder samen met de gebruiker(s) zoeken naar de meest passende oplossing.

Wij willen graag een afsluitbare ruimte (evt. gedeeld met 1 of 2 andere gebruikers) in verband met de opslag van kostbare inventaris en/of materialen. Is dat mogelijk? 

  • Zowel in Het (gerenoveerde) Klooster als in Het Klooster Temporalis, gaan we zoveel mogelijk gebruik maken van multifunctionele ruimtes. Deze worden niet afgesloten en kunnen door meerdere gebruikers gereserveerd worden gedurende de dag / week. Dit, om zo een optimaal mogelijke bezetting te krijgen van alle ruimtes. 
  • In samenspraak zijn de afsluitbare ruimtes bepaald + wie van welke ruimte de sleutel krijgt. 

Wat zijn de huurprijzen per ruimte? 

  • De huidige maandelijkse huurprijzen van de vaste gebruikers van Het Klooster blijven gelijk o.b.v. het daadwerkelijke gebruik in 2023.
  • Op het moment dat gebruikers vaker ruimtes gaan reserveren dan op basis van het gebruik in 2023, dan betalen ze daar extra voor = onderstaande huurprijzen per uur per m2.
  • De ruimtes worden verhuurd zonder BTW omdat de gemeente het gebouw ook BTW vrij huurt.
  • De commerciële huurprijs is € 1,50 per uur per m2 (incl. GWL), met een maximale huurprijs van € 75 per uur.
  • De maatschappelijke huurprijs is € 0,50 per uur per m2 (incl. GWL), met een maximale huurprijs van € 50 per uur.
  • - De maatschappelijke / commerciële huurprijzen per ruimte per uur staan in het online reserveringssysteem AQQO.
  • Voor nieuwe vaste huurders (= huurders die op vaste momenten een ruimte willen huren gedurende minimaal een jaar) maken we aparte huurafspraken.
  • Heeft u interesse? Mail dan naar: renovatie-klooster@nuenen.nl. Wij ontvangen u graag op locatie.

Hoe werkt het online reserveringssysteem in Het Klooster Temporalis?

  •  In het online reserveringssysteem Aqqo(externe link) (https://www.aqqo.com(externe link)) is het rooster 2024 overgenomen van alle gebruikers. 
  • Hierin nemen we het rooster 2024 over van alle gebruikers. Dan zien we direct welke knelpunten er zijn en/of er geschoven dient te worden qua ruimtes.
  • Gebruikers kunnen gedurende de week iedere multifunctionele ruimte reserveren die op dat moment vrij is én passend voor de omvang van het gezelschap en het gebruik.  
  • We streven naar een real time inzicht in het werkelijke gebruik van alle ruimtes en proberen de bezetting zo optimaal mogelijk te maken. 
  • In het kader van het veiligheidsbeleid bent u verplicht om de beheerder te informeren over de aard, de omvang en de inhoud van uw activiteiten. Het is aan ons ter beoordeling of wij het afsluiten van extra verzekeringen hiervoor verplicht stellen.
  • Op alle reserveringen en/of diensten zijn de annuleringsvoorwaarden, algemene voorwaarden en huisregels van Het Klooster Temporalis van toepassing.
  • Alle contactpersonen die in AQQO staan ontvangen een mail met daarin de inloggegevens. 
  • Alleen de contactpersoon die alle reserveringen heeft doorgegeven aan de beheerder, kan alle boekingen voor de eigen vereniging/organisatie inzien. 
  • Mocht u een gedeeld emailadres willen gebruiken zodat meerdere mensen de reserveringen kunnen inzien? Heeft uw contactpersoon een vraag over een reservering of moet er iets worden aangepast? Mail dan naar info@kloosternuenen.nl of neem contact op met de beheerder.    
  • Controleer alstublieft ook de juistheid en volledigheid van de contactgegevens van uw vereniging/organisatie (of pas deze aan indien nodig). 
  • Voor alle gebruikers is het mogelijk om de planning in te zien van alle ruimtes. Oftewel: welke ruimtes zijn gereserveerd/vrij op ieder moment van de dag? 

Hoe kunnen we een ruimte reserveren?  

  • Iedere gebruiker kan online de beschikbaarheid van alle ruimtes zien in AQQO. 
  • Vervolgens kan contact worden opgenomen met de beheerder (telefonisch of per mail via: info@kloosternuenen.nl
  • Per ruimte is het maximaal aantal gebruikers bepaald in verband met de brandveiligheid.  
  • De beheerder is degene die de ruimtes toewijst en bevestigt. Dit, om te voorkomen dat gebruikers intekenen op een grotere ruimte dan strikt noodzakelijk, waardoor een gebruiker met meer mensen niet terecht kan. 
  • Voor extra reserveringen (bovenop het huidige rooster in 2024), kan voor 3 maanden vooruit gereserveerd worden.  
  • De Raadzaal kan alleen incidenteel worden gereserveerd (onder voorbehoud dat de gemeente de ruimte niet nodig heeft).  
  • Indien een reservering binnen 24 uur voor aanvang van de boeking wordt geannuleerd, wordt 100% van de kosten in rekening gebracht.
  • Het is verboden om de ruimte als huisvesting te gebruiken, de ruimte onder te verhuren aan derden en/of om verboden middelen of dergelijke in op te slaan. 
  • Indien wij het vermoeden hebben dat er activiteiten plaatsvinden in de ruimte die niet zijn toegestaan, dan mogen wij als verhuurder de ruimte betreden om dit te controleren. Wij zullen u hier vervolgens over berichten 

Kunnen wij ook een ruimte huren voor ons bandje "De Barrels" (= van het Nuenens mannenkoor) + zo ja, wat wordt de huurprijs? 

Er zijn meerdere multi ruimtes die gehuurd kunnen worden tegen een commerciële/maatschappelijke huurprijs per uur per m2. 

Kunnen wij ook een ruimte huren voor het Pieter Fitters jaarconcert in okt/nov (verwacht aantal bezoekers: >250) + dat er naderhand een drankje wordt geschonken? Zo nee, gaat de gemeente ons dan financieel compenseren als wij naar een andere duurdere locatie moeten uitwijken?

Nee, helaas kan dat niet. In de leidende principes en uitgangspunten is opgenomen dat er geen grote feesten/partijen/evenementen mogen plaatsvinden in Het Klooster Temporalis (i.v.m. mogelijke geluidsoverlast voor omwonenden). Er zal dus uitgeweken moeten worden naar een andere locatie. Deze kosten komen voor eigen rekening. 

Kunnen we ook een afgesloten opslagruimte huren per maand? En zo ja, wat is dan de huurprijs?

Ja hoor, dat kan. De jaarlijkse huurprijs is € 70 per m2. Heeft u interesse? Mail dan naar: renovatie-klooster@nuenen.nl. Wij ontvangen u graag op locatie. 

Wat verstaat de gemeente onder commerciële huur versus maatschappelijke huur? 

Op dit moment hanteren wij het volgende uitgangspunt: maatschappelijke huurders zijn not for profit organisaties en elke eventuele waardeontwikkeling / winst wordt volledig ingezet voor het maatschappelijke doel en blijft in de organisatie. Commerciële huurders hebben een onderneming met een winstoogmerk.

Is er beleid t.a.v. de vraag wie als nieuwe huurder in Het Klooster Temporalis toegelaten wordt? 

Op dit moment hanteren wij het volgende uitgangspunt: maatschappelijke verhuur gaat voor commercieel. Maatschappelijke huurders die mogelijk ook mee kunnen naar Het gerenoveerde Klooster, heten we daarom van harte welkom. Voor andere partijen, maken we op ieder moment een afweging.

Wij willen als nieuwe (onder)huurder een ruimte huren. Kan dit?

Ja, dit kan onder een aantal voorwaarden:

  • In januari krijgen we de sleutel en eind april verhuizen we met alle verenigingen naar Het Klooster Temporalis. Dit betekent dat we in de periode januari tot eind april alle voorbereidingen gaan treffen om het gebouw gebruiksklaar te maken en in te richten. De beheerder is vanaf eind april 5 dagen per week in Het Klooster Temporalis aanwezig. De huurovereenkomst kan derhalve per 1 mei 2024 ingaan.
  • De onderhuurder is zelf verantwoordelijk voor een aantal zaken. Deze zaken worden opgenomen in de tijdelijke huurovereenkomst.
  • Het is aan de gemeente om op ieder moment een belangenafweging te maken wie waar in Het Klooster Temporalis komt te zitten (bijv. op het moment dat Dienst Dommelvallei komt onderhuren).
  • De onderhuur eindigt na einde huurovereenkomst die de gemeente heeft afgesloten met de eigenaar van het gebouw (= eind 2026).
  • De onderhuurder dient zich te houden aan de leidende principes, uitgangspunten en huisregels. Zo mogen er geen buitenactiviteiten plaatsvinden om geluidsoverlast voor omwonenden te voorkomen.
  • Kosten voor gas, water en licht worden verrekend in de huurprijs.
  • We gaan werken met een online reserveringssysteem waarin de beheerder de ruimte voor u kan reserveren. 


Vragen en antwoorden over inrichting & aankleding

Wat gebeurt er met de schoonmaak?

Voor alle open ruimtes geldt dat deze schoon en netjes dienen te worden achtergelaten door iedere gebruiker. Hier wordt onder verstaan: meubels op hun originele plaats terugzetten, het opruimen van lege verpakkingen, kopjes/schotels/borden/bestek/overige losse spullen + het verwijderen van eigen meegebrachte materialen. Daarnaast dienen de prullenbakken te worden leeg gemaakt. Als een gebruiker afval heeft, verzoeken wij om deze te deponeren in de daarvoor bestemde containers. De beheerder kan laten zien waar deze containers zich bevinden. 

De beheerder maakt alle open ruimtes gemiddeld 1 keer per week schoon. Ruimtes die gedurende de week niet zijn gereserveerd/gebruikt, worden 1 keer per 2 weken schoongemaakt.  Ruimtes die gedurende de week vaak zijn gereserveerd/gebruikt, worden 2 keer per week schoongemaakt. Het sanitair wordt dagelijks schoongemaakt. 

De afgesloten ruimtes dienen zelf schoongehouden te worden door de gebruiker(s) met sleutel. Deze schoonmaak kan ook worden ingekocht bij de beheerder. 

Zijn er afvalcontainers bij Het Klooster Temporalis + wie komt die wanneer leegmaken? 

Gebruikers van Het Klooster Temporalis kunnen de rolcontainers gebruiken die vanuit Het Klooster mee zijn gekomen. Deze zullen regelmatig worden geledigd. De 2 ondergrondse afvalbakken die nu (nog) op de binnenplaats staan van Het Klooster Temporalis mogen niet gebruikt worden. 

In een aantal ruimtes staan paaltjes midden in de ruimte waar allerlei datakabels uitkomen. Is het mogelijk om deze paaltjes te verwijderen in verband met arbo & veiligheid?

Ja, deze paaltjes worden verwijderd.

Is het mogelijk om iedere ruimte apart te koelen/te verwarmen?

Ja, er zijn twee CV installaties in het gebouw (links en rechts) die per aparte ruimte de temperatuur regelen.

Wat wordt er gedaan met de kunst in Het Klooster?

We hebben de kunst in het Klooster laten inventariseren door Kunstloc. Op basis van hun advies zullen we kunstwerken laten terugkomen in het gerenoveerde klooster of worden kunstwerken terug gegeven aan de kunstenaar (of erfgenamen van de kunstenaar) 

Wat gebeurt er met de grote lindeboom in Het Klooster?

We overleggen hierover met de eigenaar (Fons Linders). 

Is er een internetverbinding beschikbaar in Het Klooster Temporalis die gebruikt kan worden?

Ja, in Het Klooster Temporalis is een open wifi netwerk dat toegankelijk is voor alle bezoekers en huurders. Dit is het wifi netwerk "Temporalis". Het wachtwoord is "Pinckart".

Als huurder willen we graag onze eigen internet- en telefoondiensten aansluiten. Kan dit?

Het is mogelijk om als huurder de eigen internet- en telefoondiensten aan te sluiten in de eigen ruimte. Hiervoor kan IT Pro worden ingeschakeld om ondersteuning te bieden. Houd er echter rekening mee dat de kosten voor het inschakelen van IT Pro en eventuele installatiekosten voor eigen rekening zijn.

Wordt de patchkast van Het Klooster verhuisd naar Het Klooster Temporalis?

'Nee. We houden de huidige patchkast in Het Klooster intact, voor, tijdens én na de renovatie. Ook daarna wordt de patchkast niet meeverhuisd, omdat Het Klooster Temporalis een eigen patchkast heeft. 

Kunnen we onze eigen vaste keukenapparatuur (bijv. afwasmachine / koelkast) meenemen en laten installeren in Het Klooster Temporalis gebouw?

Er is eerder een inventarisatie gedaan welke vaste keukenapparatuur geïnstalleerd moest worden. Dit is inmiddels gebeurd en afgerond. 

Mogen er aanpassingen worden gedaan in de ruimtes (bijv. stopcontacten toevoegen / systeemplafonds eruit halen i.v.m. verbeterde akoestiek voor zang-en muziekverenigingen)? Zo ja, voor wie zijn dan de kosten?

Er mogen geen bouwkundige en/of technische aanpassingen gedaan worden door de gebruikers, zonder goedkeuring van de gemeente. De gemeente dient hiervoor namelijk ook goedkeuring vragen aan de eigenaar van het gebouw. Bovendien is de kans groot dat we aanpassingen weer in ere moeten herstellen als de huur afloopt. Alle kosten komen sowieso voor rekening van de gebruiker(s). Zie hiervoor de leidende principes en uitgangspunten.

De ervaring leert dat een systeemplafond juist dempend werkt, zonder systeemplafond kijk je tegen het beton aan, dit galmt juist meer. Huidige plafondplaten kunnen eventueel worden vervangen voor akoestische plafondplaten van Rockfon(externe link). Plafond dient in ere hersteld te worden als dit eruit gehaald wordt.

Zijn er elektrische laadpalen aanwezig?

Ja, die zijn aanwezig. Indien gewenst, kan de gemeente contact opnemen met Shell Recharge om beheer van deze laadpalen aan te vragen. 

Wat gebeurt er met het  groenonderhoud, de glazenbewassing + schoonmaak bestrating? 

De gemeente draagt zorg voor het periodiek onderhoud van het groen, de glazenbewassen en het schrobben van de bestrating.

Als er teveel inwoners worden verwacht bij een Raadsvergadering, is er dan ook een mogelijkheid om uit te wijken naar een andere locatie?

Ja, dat kan. We kunnen eventueel naar een sporthal in Nuenen of aan gemeente Geldrop-Mierlo/Dienst Dommelvallei vragen of we gebruik kunnen maken van hun Raadzaal. Bovendien kan naar de uitzending worden gekeken via live streaming. 



Vragen en antwoorden over de verhuizing

Wanneer vindt de verhuizing precies plaats?

  • De centrale verhuisweek naar Het Klooster Temporalis zit er inmiddels op.
  • Vanaf 29 april is de beheerder alleen nog maar in Het Klooster Temporalis aanwezig (m.u.v. de verhuis/sloopdagen van de Raadzaal, Theaterzaal, Raboplein + keuken + de theatervoorstellingen die nog in mei plaatsvinden).
  • De laatste raadsvergadering in Het Klooster vindt plaats op 18 april. De verhuizing van de Raadzaal vindt daarna plaats. Vanaf 15 mei vinden de raadsvergaderingen, oordeels-en beeldvormende avonden plaats in Het Klooster Temporalis.
  • De sloop van de Theaterzaal + Raboplein + keuken + balie vindt plaats op donderdag 30 en vrijdag 31 mei.

Overige vragen en antwoorden

Wat te doen met de verzekering van alle inboedel?

Alle gebruikers zijn zelf verantwoordelijk om de eigen inboedel te verzekeren.

Hoe werkt het met de koffie-, thee- en frisdrankvoorzieningen?

  • Alle drankvoorzieningen dienen te worden ingekocht bij de beheerder tegen verlaagde maatschappelijke prijzen. Het is dus niet toegestaan om eigen drankconsumpties mee te nemen en/of te gaan gebruiken.
  • Eten mag wel zelf worden meegebracht door de gebruikers.
  • Het bereiden van eten dient altijd in de keukens plaats te vinden in verband met brandveiligheid. 

Wie mag welke keuken gebruiken?

  • De keuken op de begane grond (naast Discovery) wordt gebruikt door de beheerder en Senergiek. 
  • Het keukenblokje op de begane grond (naast André Rieu plein) en de 3 keukens op de eerste etage mogen worden gebruikt door alle gebruikers. 
  • De keuken op de 2e etage wordt alleen gebruikt door de beheerder.

Mannenkoor: is het mogelijk dat er na afloop van onze activiteiten een drankje wordt geschonken op de 2e etage (bijv. koffie / thee / frisdrank / bier)? Dit is namelijk essentieel voor onze binding en het samenzijn.

Hierover kunnen afspraken worden gemaakt met de beheerder.

Het Klooster Temporalis ligt aan een knelpunt van een drukke weg met fietspaden. Hoe zit het met de bereikbaarheid en verkeersveiligheid van met name fietsers en overig verkeer? De dansscholen hebben bijv. kleine kinderen die worden gebracht of ze komen zelfstandig op de fiets. 

Aan het begin van de straat hangt een bordje met daarop een pijl naar links, aangezien dit de meest rustige weg is om in te rijden. Communiceer verder naar alle gebruikers: "Als je op de fiets gaat, dan loopt er vanuit het centrum een rood fietspad tot aan Goossens. Daarna kun je het bedrijventerrein van de Pinckart oprijden. Neem altijd de linkse afslag."  

Wat gebeurt er qua communicatie t.a.v. Het Klooster Temporalis en Het Klooster?

  • Er zijn inmiddels een paar persberichten en Raadsinformatiebrieven verstuurd.
  • Al het actuele nieuws wordt bijgehouden op onze website.
  • Er komt een nieuwsbrief op de website van Nuenen, Het Klooster & op social media waar leden, niet-leden én inwoners zich voor kunnen inschrijven. Deze wordt ook verspreid via het Bestuur en de beheerder. 
  • Ook de LON besteedt aandacht aan social media. Zie hier de laatste video die zij heeft gemaakt.  
  • De afdeling Communicatie is bezig om mooie communicatie uitingen (bijv. flyers/posters) te maken voor in Het Klooster. Dit, zodat bezoekers Het Klooster Temporalis gemakkelijk kunnen vinden + om een impressie te krijgen hoe het gerenoveerde klooster eruit komt te zien. 

Hoe gaan we om met de postvakjes / brievenbussen in Het Klooster Temporalis?

  • De poststukken kunnen bij de beheerder bij de receptie worden opgehaald.

Hoe zit het met de BUMA-Stemra rechten in Het Klooster Temporalis?

Wij hebben geen BUMA-Stemra rechten in Het Klooster Temporalis. Het is dus van belang om bij gebruik van ander muziek dan de achtergrondmuziek in Het Klooster Temporalis een eigen licentie aan te vragen bij BUMA-Stemra als u deze nog niet heeft. Het Klooster Temporalis stelt zich niet aansprakelijk voor de gevolgen van het niet hebben van een licentie van de huurder. 

Hoe groot is de lift?

De lift op de begane grond is 1.10 meter breed + 1.425 meter diep en heeft een maximale capaciteit van 630 kg.

Komt er een Open Dag?

Jazeker. Deze vindt plaats op zaterdag 30 juni van 12:00-17:00. Deze wordt georganiseerd door o.a. Kunstkwartier, IVN, De Lindespelers, Jongerenwerk, Atelier Nuenen, UC Dance en Senergiek. Wilt u ook graag mee doen? Meld u zich dan aan bij de beheerder. 


Heeft u nog vragen? Mail ze naar renovatie-klooster@nuenen.nl.